Bestilling
1. KØB trin-for-trin.
2. Find den ønskede vare.
3. Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
4. Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og f.eks. ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boksen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
Bekræft ordre - opsamling af bestilling og data du har indtastet.
Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig en ordrebekræftelse på den e-mail, du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

Du kan også vælge at bestille via e-mail, brev eller telefon, samt efter aftale afhente bestilte varer på vores kontor på Frederiksberg. Kontakt os og hør nærmere:

Bird + Garden Care ApS
Laurids Bings Allé 7
2000 Frederiksberg

E-mail: birdnet@birdnet.dk
Tlf: 30 31 42 05

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til vores produkter, levering eller ordre mm.

Mindstegebyr
Ved køb af varer for mindre end 140 DKK pålægges et mindstegebyr på 40,00 DKK.

Offentlig virksomhed
Hvis du køber ind til eller for en offentlig institution og derfor ønsker, at bestillingen foregår ved brug af EAN-nummer, kan du enten ringe eller skrive til os med bestillingen, hvorefter vi afsender varerne og udfærdiger en særskilt EAN-faktura.

Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger, der registreres hos Bird + Garden Care, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshoppen.
Hjemmesiden anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen computer. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren.

Betaling og levering
Bird + Garden Care modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle kortoplysninger bliver krypteret efter den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Ordrer op til 20 kg leveres med Post Danmark, mens ordrer over 20 kg leveres med GLS/Fragtmand.

Bemærk, at pakkevægten kan være forskellig fra varens på grund af skiftende emballager.

Fortrydelse og reklamation
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på varer, hvor bestillingen er fortages via internettet. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes inden for 14 dage, tilbagebetaler vi købesummen.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæsigt af Bird + Garden Care ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Bird + Garden Care krediteres et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Returbeløb tilbagebetales af Bird + Garden Care inden 30 dage fra modtagelsen af varen.

Returadresse:
Bird + Garden Care ApS
Laurids Bings Allé 7
2000 Frederiksberg
ATT: FORTRYDELSESRET

Mærk pakken "FORTRYDELSESRET" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den returnerede vare er købt hos Bird + Garden Care. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance m.v.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers regning.

Reklamation
Bird + Garden Care yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Bird + Garden Care inden for rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. krediteres. I forbindelse med reklamationssager afholder Bird + Garden Care returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til:
Bird + Garden Care ApS
Laurids Bings Allé 7
2000 Frederiksberg
ATT: REKLAMATION

E-mail: birdnet@birdnet.dk
Tlf.: 30 31 42 05

Mærk pakken "REKLAMATION" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den reklamerede vare er købt hos Bird + Garden Care.

Generelt
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Indlevering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, kopi af evt. forudgående korrespondance m.v.

Bird + Garden Care anbefaler, at varen fremsendes via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet leveret til Bird + Garden Care ApS. Yderligere har kunden mulighed for at efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.